Result Belajar Buat Blog bertarikh 24 Februari 2017

5 comments
Bagi saya Belajar Buat Blog merupakan satu Kepuasan. Bermain SEO juga merupakan satu kepuasan.

Terutamanya bila tengok result blog kita melalui enjin carian google bagi keyword yang kita sasarkan. 

Tendang menendang tu perkara biasa. Setiap kali keyword yang kita sasarkan iaitu "Belajar Buat Blog" kena tendang, rasa semakin semangat untuk bersaing dalam keyword tersebut.

Hasilnya Alhamdulillah. result Pagi ni (24/2/2017) menunjukkan blog belajarblog2017.blogspot.my sudah pun berada dalam kelompok 5 teratas menerusi enjin carian google (google.com.my).

Belajar_buat_blog
Result Belajar Buat Blog bertarikh 24 Februari 2017


Benar seperti kata pepatah. Kalau kita berusaha, In Shaa Allah apa yang kita usahakan boleh jadi kenyataan. Walaupun pada mulanya nampak mustahil untuk berada di page pertama google, memadangkan persaingan yang sengit daripada blog-blog dan laman web lain terutamanya dari negara seberang Indonesia.

Ingat di Malaysia jer ke yang ada Rumpun Melayu?. Di Indonesia lebih ramai. Dan tenyata Usahawan-usahawan internet dan blogger-blogger dari negara seberang lebih hebat bermain SEO. 

Walaubagaimanapun, dalam sehari dua ni dah nampak perkembangan yang cukup positif.. Di mana dah ada beberapa blogger Malaysia yang mampu menempatkan blog masing-masing di page pertama Google.

Tahniah dan Good Luck saya ucapkan kepada mereka. Semoga semua dapat pertahankan kecemerlangan tersebut. Terus Fokus untuk berada di Page pertama Google bagi keyword Belajar Buat Blog.

Info Berkaitan:



5 ulasan:

  1. Blog adalah satu perniagaan. Ada yang kata belajar buat blog semata untuk buat duit adalah blog yang tidak berjaya. Adeh ...

    BalasPadam
  2. Blog terus kekal sepanjang zaman, walaupun wujud media sosial lain menjadi persaingannya dalam membuat duit.

    Blog ada keistimewaan tersendiri dan terus kekal releven.

    BalasPadam
  3. Ada blog yang cukup susah untuk dipintas ha3. Tak tau apa kaedah yang digunakan.

    BalasPadam
  4. Pada saya blog sangat mesra dengan enjin carian, terutamanya google. Bila saya buat kajian tentang beberapa keyword, ternyata hasilnya banyak datang dari artikel blog.

    Blog saya pula alhamdulillah setakat ini masih di page pertama google untuk keyword 'SIHIR".

    BalasPadam
  5. Tahniah tuan. Cuma saya harap blog penyertaan saya diterima laa... :) maklum laa satu contest seo penyertaan saya dibatalkan...harap2 tidak berlaku dalam contest seo ini...ameen

    BalasPadam